مدرسه پوکروای

۲۰ قانون برای بازی با پای رنگ در پوکر تگزاس هولدم

تگزاس هولدم پای رنگ

بسیاری از بازیکنان تگزاس هولدم هر بار که روی فلاپ پای رنگ می‌شوند، به صورت بی هدف شرط می‌بندند و برنامه‌ای برای ترن و ریور ندارند و به تاثیری که این بازی روی بقیه طیف دست‌های‌شان می گذارد، ندارند. (شاید این بازی برای شما هم آشنا باشد. این طور نیست؟)

بازیکنان حرفه‌ای بعد از مدت‌ها تصفیه و بهینه‌سازی بازی‌شان در تگزاس هولدم به نتایجی برای روش‌های مناسب بازی با پای رنگ رسیده‌اند، که متوازن و مرموزانه باشد و اجازه دهد برای پات‌هایی که بازیکنان دیگر حتی نگاهشان هم نمی‌کنند، مبارزه کنند.

با به‌کارگیری این قانون‌ها شما از دو روش می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید:

قانون ۱

از خودتان بپرسید:

اگر دست من پای رنگ نبود، چطور بازی اش می کردم؟

احتمال دارد که باید پای رنگتان را هم به همان شکل بازی کنید.

برای مثال: اگر معمولا در فلاپ زیر، T9 خاج را چک می دهید، باید T9 دل را هم چک بدهید.

قانون ۲

پارنگ ناتز خود را اکثر مواقع چک بدهید، غیر از موقعیت هایی که بسیار قدرتمند است و نزدیک به شرط ارزش است.

برای مثال: معمولا همیشه A7 پیک را در فلاپ زیر چک بدهید ولی با AK پیک شرط بستن را نیز مورد لحاظ قرار دهید.

قانون ۳

تقریبا همیشه پر میانی و پای رنگ دستی است که باید با آن روی فلاپ چک بدهید و در صورت شرط بستن حریف کال کنید.

مثال:

قانون ۴

پای رنگ‌هایی که پای استریت و/یا کارت‌های بالاتر هم به همراه دارند می‌تواند روی فلاپ به صورت چک-رِیز بازی شود.

این بازی قابلیت حریف را برای اینکه وقتی به او چک می‌دهید بی گدار شرط ببندد محدود می‌کند.

مثال:

قانون ۵

ممکن است درست باشد که پر بالا با کیکر ضعیف به همراه پای رنگ را شرط ببندیم، حتی اگر دستی است که اگر پای رنگ نداشت معمولا با آن چک می‌دادید.

شرط بستن در فلاپ این امکان را به ما می‌دهد که هنگامی که به رنگ ارتقا پیدا می‌کنیم بتوانیم سه مرحله ارزش کسب کنیم.

مثال: A8 در فلاپ زیر دست مناسبی برای چک دادن است. ولی A8 پیک می‌تواند دست خوبی برای شرط بستن باشد.

قانون ۶

معمولا در تگزاس هولدم بهتر است وقتی پوزیشن ندارید با پا رنگ ناتز چک/کال کنید.

قانون ۷

اگر روی فلاپ با پای رنگ شرط حریف را افزایش دهیم باید سعی کنیم یکی از دو حالت زیر باشد:

مثال:

قانون ۸

نیمه دوم توصیه ذکر شده در قانون ۷ می‌تواند در ترن هم به کار گرفته شود.

اگر بخواهیم با پای رنگ در ترن چک-رِیز کنیم، بهتر از با ضعیف‌ترین پای رنگ‌ها این کار را انجام دهیم.

مثال:

قانون ۹

فرض کنید ما از بیگ بلایند یک ریز را قبل از فلاپ کال می کنیم. فلاپ به صورت زیر می آید و هر دو چک می دهید. ترن ۳ پیک می آید.

بهتر است دست های پای رنگمان را مطابق جدول زیر بازی کنیم.

قرمز: شرط

طوسی: چک-ریز

سبز: چک-کال

قانون ۱۰:

وقتی پوزیشن نداشته باشیم و حریف پشت ما چک می دهد، (معمولا) بهتر است:

توجه داشته باشید که همه موقعیت ها در هر طیف لزوماً پای رنگ نخواهند داشت.

در مقاله بعدی به ده قانون بعدی برای بازی با پای رنگ در پوکر می پردازیم.