مدرسه پوکروای

کاش این ده نکته مهم پوکر تگزاس هولدم را در آغاز راه می دانستم … (3)

مدیریت بانکرول در پوکر

مثل بسیاری از پوکربازان جدید، من هم بدون داشتن کوچکترین ایده از مدیریت بانکرول در پوکر کار خودم را شروع کردم. در عوض همیشه از درآمد جانبی برای ورود به هر بازی نقدی (کش گیم) یا تورنومنت پوکر که به صورت لحظه‌ای تمایل به بازی در آن پیدا می‌کردم، استفاده می‌کردم.

برای مثال، ممکن بود 100$ در یک سایت پوکر واریز داشته باشم و شروع به بازی نقدی $0.10/$0.20 (مبلغ ورودی 20$) کنم. بازیکنان مبتدی ممکن است فکر کنند که این پول برای بازی کافی است چون معادل پنج برابر مبلغ ورودی است.

ولی مشکل اینجا است که در پوکر شانس هم سهم به سزایی دارد. حتی ماهر‌ترین بازیکنان پوکر هم به بانکرول بزرگی احتیاج دارند تا بتوانند از دان سوئینگ‌ها جان سالم به در ببرند.

این موضوع این سوال را پیش می‌آورد که چطور باید بفهمید به چه مقدار پول برای بازی نیاز دارید.

اولین مورد این است که باید مشخص کنید چقدر از درآمد خود را می‌توانید وارد پوکر کنید. من در مثال خودم از رقم 1000$ برای هم بازیکنان کش‌گیم و هم بازیکنان تورنومنت پوکر استفاده می‌کنم.

گام دوم این است که مشخص کنید با این پول در چه سطحی از بلایند و مبلغ ورودی می توانید به راحتی بازی کنید.

یک دستورالعمل خوب برای بازیکنان کش گیم این است که در میزهایی بازی کنند که بتوانند 30 برابر مبلغ ورودی آن را تامین کنند. با بانکرول 1000 دلاری شما باید در سطح $0.15/$0.30 (ورودی 30$) یا کمتر بازی کنید.

یک دستورالعمل کلی برای بازیکنان تورنومنت این است که بانکرولی به اندازه 100 برابر مبلغ ورودی تورتومنت داشته باشند و در آن 10% هزینه استاندارد تورنومنت را هم لحاظ کنند. پس با بانکرول 1000 دلاری می‌توانید در تورنومنت‌هایی با ورودی کمتر از $10 + $1 شرکت کنید.

بانکرول لازم برای تورنومنت می‌تواند متفاوت باشد، زیرا بسیاری از بازیکنان خوب هم ممکن است در 30 تورنومنت متوالی یا بیشتر هم هیچ کش اوتی نداشته باشند. شاید بد نباشید در سطحی بازی کنید که بتوانید 200 برابر مبلغ ورودی را تامین کنید.

نکته کلی این است که قیبل از این که پوکر با پول واقعی را شروع کنید در زمینه مدیریت سرمایه یا بانکرول تلاش کرده باشید و برای درک آن وقت گذاشته باشید.

 

 

کاش این ده کته مهم پوکر تگزاس هولدم را در آغاز راه می دانستم … :

نکته اول  – فولد کردن را یاد بگیرید

نکته دوم – تنظیم اندازه شرط بسیار مهم است

نکته چهارم – بازی تهاجمی به معنای دیوانه بودن نیست

نکته پنجم – ضریب پات ( پات آدز ) 

قسمت آخر (10-6)

 

خروج از نسخه موبایل